"Бұлақсай ауылының №1 Негізгі орта мектебі" КММ-де тәрбие қызметі 19.09.2023 ж. № 294 жоғары оқу орындарын қоспағанда, білім беру ұйымдарында "бірыңғай тәрбие бағдарламасына" сәйкес жоспарланады және жүзеге асырылады
Балаларды тәрбиелеу саласындағы Қазақстан Республикасының басым міндеті-қазақтың дәстүрлі рухани құндылықтарымен бөлісетін, өзекті білімі мен іскерлігі бар, қазіргі қоғам жағдайында өз әлеуетін іске асыруға қабілетті, Отанды бейбіт түрде құруға және қорғауға дайын жоғары адамгершілік тұлғаны дамыту болып табылады.
Тәрбиенің мақсаты мен міндеттері
Тәрбиенің мақсаты-жалпыадамзаттық және ұлттық құндылықтар негізінде еңбекқор, адал, саналы, жасампаз азаматты тәрбиелеу.
Келесі міндеттерді шешу:
ата-аналарға, ересектерге деген құрмет дағдыларын қалыптастыру және қалыптастыру, олардың тәрбиесін тыңдау, отбасылық көңіл-күйді бағалау, отбасы алдындағы міндеттерін лайықты орындау;
мейірімділік, абырой, ар-ождан, қадір-қасиет, жауапкершілік, қамқорлық пен әділеттілік сезімі сияқты қасиеттерді ояту, еңбекқорлық пен құқықтық мәдениетті қалыптастыру;
ұлттық қазынаны қорғау, қазақ тілін, ұлттық рәміздерді құрметтеу, бейбітшілікті, келісімді, ұйымшылдық пен ұлттық бірлікті сақтау, патриотизм мен мемлекеттілікке тәрбиелеу;
денсаулық, салауатты өмір салтын, ақыл-ой тазалығын және эмоционалды тұрақтылықты бағалаңыз;
табиғатқа, ұлттық және мәдени мұраға, табиғи ресурстарды үнемді және тиімді пайдалануға ұқыпты қарауға тәрбиелеу.
Тәрбиенің құндылықтары
Бүгінгі өскелең ұрпақты тәрбиелеу-ертең еліміздің бейнесін қалыптастыратын тірек. Сондықтан білім құндылықтарға негізделген болса, тиімді болады. Құндылық адамның өмірлік ұстанымын, таңдауын, шешім қабылдауын негіздейтін, оның әрекеттері мен мінез-құлқын анықтайтын көзқарастар жүйесін қалыптастыруға ықпал етеді.
Сондықтан қазіргі кезеңде өскелең ұрпақты тәрбиелеудің негізі болып табылатын ұлттық мүдделер, Ұлттық мұра, ар-ождан, Денсаулық, құзыреттілік адамның қадір-қасиетін нығайту үшін маңызды.
Ұлттық мүдденің құндылығы Қазақстанның мемлекеттілігін нығайтуға, ел мүддесіне қызмет ететін оңтайлы имиджді қалыптастыруға, ұлттық игілікке мұқият қарайтын қоғамдық игілікке және оны дәріптеуге, қазақ тілін қолдану аясын кеңейтуге ықпал ететін жоғары құқықтық және экологиялық мәдениеті бар ұрпақты тәрбиелеудің негізі болып табылады.
Ар-ұждан ретінде құндылық балаларды тәрбиелеуде маңызды рөл атқарады, этикалық қағидаларды қалыптастыруға, өзін және басқаларды құрметтеуге, өз еңбегі үшін жауапкершілікке, лайықты мінезді нығайтуға және жауапты азамат болуға ықпал етеді. Ар – ождан ретіндегі құндылық-бұл адамның мінез-құлқына сәйкес келмейтін, жағымсыз әрекеттерден аулақ болатын, жақсылыққа ұмтылатын, ақыл-ойды бағалайтын, лайықты болатын адамның сапалы бейнесі. Ар – ождан ретіндегі құндылық-Академиялық адалдық қағидатын қолдау, адал еңбекті құрметтеу, өз сөзіне адалдық, жұмыстағы адалдық, отбасына және қоршаған ортаға құрмет, моральдық нормаларды сақтау, шешім қабылдау және жауапкершілік сезімі, достарына, сыныптастарына, отбасы мүшелеріне қамқорлық жасау, сыныпқа, мектепке, қоғамға, Отанға деген сезім, айналаңыздағы барлық нәрсеге мейірімділік таныту.
Құштарлық ретіндегі құндылық-өскелең ұрпақтың сыпайылығын, шыдамдылығын, табандылығын, үнемшілдігін, ерік-жігерін, таза ойлауы мен адал ниетін қалыптастырудың негізі. Сонымен бірге, ұмтылыстың мәні баланы оқуға, ғылымда жаңа нәрселерді ашуға, уақыты мен ресурстарын тиімді жоспарлауға, салауатты өмір салтын ұстануға үйретеді. Сондықтан құндылық ұмтылыс білім алушылардың сыни және креативті ойлау дағдыларын, жеке және командада жұмыс істеу қабілетін, жаңа нәрселерді білуге, физикалық белсенді болуға, салауатты өмір салтын ұстануға, технологиялық және цифрлық дағдыларды ілгерілетуге, дұрыс қарым-қатынас орнатуға, өз уақыты мен қаржысын тиімді жоспарлауға ұмтылысын дамытуға бағытталатын болады.
Тәрбиені іске асыру тетіктері
Білім беру ұйымдары тәрбие мен оқытудың тұтастығын қамтамасыз етеді, осыған байланысты тәрбие мен оқытудың интеграциясы ұлттық қызығушылық, ар-ождан, олардың барлық тәрбие жұмысының мазмұнына деген ұмтылыс сияқты құндылықтардың көрінуіне ықпал етеді. Білім беру ұйымдарында білім алушыларды тәрбиелеу: оқу пәндерін; сынып сағаттарын; сабақтан тыс қызметті; отбасымен ынтымақтастықты; үкіметтік емес ұйымдармен және қоғамдық бірлестіктермен өзара іс-қимыл жасау арқылы жүзеге асырылады.
Оқу пәндері шеңберінде тақырыптың тәрбиелік мәні ескеріледі және оны сабақ барысында іске асыру қамтамасыз етіледі. Сондай-ақ, бастауыш сыныптарда пәндік апталарды жоспарлау және өткізу кезінде өтпелі тақырыптардың тәрбиелік әлеуеті ескеріледі. Орта және жоғары сыныптарда пәндік апталар мен онкүндіктерді жоспарлау және өткізу кезінде қазақ халқының жалпыадамзаттық, ұлттық құндылықтарын қалыптастыру назарға алынады.
Сынып сағаттары мен сыныптан тыс іс-шаралар шеңберінде ұлттық құндылықтарды қалыптастырудың жүйелілігі мен заңдылығы сақталады. Сондай-ақ, оқу жылының мерейтойлық күнтізбесін есепке алу және көрнекті, танымал қайраткерлерге арналған іс-шаралар өткізу жүзеге асырылады.
Сынып сағаттарының жоспары "бірыңғай тәрбие бағдарламасы"негізінде жасалған.
Қыркүйек-Білім айы. 1-4 сынып: "Мектеп-мейірімім мекені","Тілім менің ғасырларға аманат", " жол қозғалысы ережелерін білесің бе?", "Денсаулық және дұрыс тамақтану", " Ізгілікке қалам тартқан... жас ғұмыр". 5-9 сынып: "Мектеп-мейірімім мекені"," Тілім менің ғасырларға аманат", " жол ережесін білесің бе?", "Еңбек күні"," еңбекқорлық және оның табысқа әсері","Қарттарым – асыл қазынам" мерекелері.
Қазан-Алаш қозғалысының қайраткерлерін құрметтеу айы. 1-4 сынып: "Бір отбасы - бір кітап "("балалар кітапханасы "жобасы)," ұстаздың жақсысы, ұстаманың жақсысы"," Мемлекеттік рәміздері қадірлемін", ұрпақтар сабақтастығы"Адалдық - атадан қалған мұра". 5-9 сынып: "мұғалім – мектептің жүрегі", "Мемлекеттік рәміздері қадірлемін", "Спандияр Көбеевтің шығармашылығы", "Мен жастарға сенемін" (жас ұрпаққа сенемін), "Шәкәрім – ұлы тұлға", "С. Торайғыров – ақын реалист", "Мәшһүр-Жүсіп Көпеевтің туғанына 165 жыл", "Көк тудың желбірегені".
Қараша-поэзия айы. 1-4 сынып: "Әкеге-ізет, анаға-құрмет", 15 қараша – Ұлттық валюта күні, "отбасылық дәстүрлер", отбасы құндылығын насихаттау,"Әлемді бағындырған жеріміз". 5-9 сынып:" Ұлттық валюта – теңге"," Оян, ар мен адалдық", сыбайлас жемқорлыққа қарсы дүниетанымды қалыптастыруға бағытталған жоба, республикалық айтысты ұйымдастыру " ата-бабалар ізімен...».
Желтоқсан – "Қазақстан – Ұлы Дала Елі". 1-4 сынып: "Көк тудың желбірегені", "Қазақстан - біртұтас жер, біртұтас халық", "Мейірімділік құндылығы".
5-9 сынып: "қазақстан-бір жер, бір халық, бір болашақ", " Жеңісті Тәуелсіздікке арнаймын!", "Үнемі оқитын адам-табысты адам".
ҰЛТТЫҚ құндылық шеңберінде мынадай іс-шаралар жоспарланып, өткізілді: Құқықтық жалпыға бірдей білім беру; Қазақстан Республикасының Мемлекеттік рәміздерін насихаттауға арналған іс-шаралар; 2023-2024 оқу жылының басталуына арналған салтанатты жиын; "Адал Ұрпақ" мектеп клубының жұмысы, сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-шаралар өткізу; "қоғамдық қызмет" республикалық Әлеуметтік волонтерлік жобасын іске асыру; "Адал Ұрпақ" мектеп", Қарттар күніне, Мұғалімдер күніне арналған іс-шараларды ұйымдастыру және өткізу; "Дәстүр мен ғұрып" республикалық жобасын іске асыру (қазақ халқының салт-дәстүрлерін сақтау); Қазақстан Республикасында тіл саясатын іске асыру жөніндегі іс-шаралар, "Тіл туралы" ҚР Заңын сақтау, үштілділікті қолдана отырып іс-шараларды ұйымдастыру және өткізу; діни экстремизм мен терроризмнің алдын алу жөніндегі іс-шаралар; "Жас Ұлан" БББҰ жұмысы; концерт және сыныптан тыс жұмыстар Қазақстан Республикасының күніне арналған іс-шаралар; Қазақстан Республикасының Тәуелсіздік күніне арналған іс-шаралар; 1-9 сынып оқушыларына арналған жаңа жылдық іс-шаралар.
АР-ұяттың ұлттық құндылығы шеңберінде мынадай іс-шаралар жоспарланып, өткізілді: жалпы мектептік және сыныптық ата-аналар жиналысы; КҚО жұмысы; облыстық "Үндестік" жобасын іске асыру; мектептің қамқоршылық кеңесінің жұмысы; "Жас Ұлан" БББҰ жұмысы; "Жасыл ел" акциясы; кәсіптік бағдар беру жұмысы; "Отбасы күні". Сынып сағаттары, суреттер байқауы, посттар; "Еңбек күні"; Өзін-өзі басқару күні.
ТАЛАП ұлттық құндылығы шеңберінде мынадай іс-шаралар жоспарланып, өткізілді: буллинг, кибербуллинг, киберқауіпсіздік, киберкультура және кибергигиена бойынша іс-шаралар; дойбы-шахмат секциясының жұмысы, тоғызқұмалақ; "Жас Ұлан" БББҰ жұмысы; "пікірсайыс қозғалысы" жалпыұлттық мәдени-білім беру жобасын іске асыру
оқушылардың" Ұшқыр ой алаңы"; балалардың жол-көлік жарақаттануының, ОБЖ, өрт қауіпсіздігінің алдын алу бойынша іс-шаралар өткізу. "Назар аударыңыз, балалар!"; жасөспірімдердің репродуктивті денсаулығын сақтау, нашақорлықтың, алкоголизмнің, темекі шегудің, темекі шегудің алдын алу, салауатты өмір салтын насихаттау және жаман әдеттердің алдын алу бойынша іс-шаралар, әңгімелер, тренингтер; спорттық ойындар, квесттер, жарыстар; ЖҚТБ-мен күресудің бірыңғай күні шеңберіндегі іс-шаралар; Халықаралық төзімділік күніне арналған іс-шаралар.
Отбасымен ынтымақтастық аясында: мектепте "ата-аналарды педагогикалық қолдау орталығы" жұмыс істейді. Мақсаты: позитивті ата-ана мәдениетін арттыру үшін мектептің күш-жігерін ата-аналар қоғамымен бірлесе отырып біріктіру. Міндеттері: ата-аналарды тәрбиенің өзекті мәселелері мен мәселелері бойынша ағарту; ата-аналардың балаларды тәрбиелеу үшін психологиялық-педагогикалық құзыреттілігі мен жауапкершілігін арттыру; отбасы дәстүрлерін, рухани махаббат сезімдерін, отбасы мүшелері арасындағы өзара түсіністік пен сенімді қалыптастыру.
Сондай-ақ жалпы мектептік ата-аналар жиналысы (жылдың басы мен аяғы) және сыныптар бойынша ата-аналар жиналысы (тоқсанына 1 рет және қажет болған жағдайда) өткізіледі. Instagram білім беру ұйымының, Facebook және ватсап топтарының әлеуметтік желілері арқылы ата-аналарға қосымша және қызықтыратын ақпарат туралы хабарлау.
Үкіметтік емес ұйымдармен өзара іс-қимыл шеңберінде
"Бұлақсай ауылының №1 Негізгі орта мектебі" КММ оқушылары ауылдық кітапханалар мен ауылдық МҮ өткізетін іс-шараларға қатысады. Мектепте тарих пәнінің мұғалімі А. Г. Соколовтың жетекшілігімен "дебаттар" клубы жұмыс істейді
Алдын алу және қауіпсіздік
Мектептің әлеуметтік төлқұжатын құру. ККР, ҚБШ, ҚБШ-да тұратын қолайсыз отбасылардың тізімін қалыптастыру. Әлеуметтік-психологиялық-педагогикалық қызметтің жұмысы. Қосымша білім беру мекемелерінің үйірмелері мен секцияларында білім алушылардың жұмыспен қамтылуы туралы ақпарат жинау (оның ішінде есептің әртүрлі нысандарында тұратындар туралы), білім алушылардың демалыс уақытында жұмыспен қамтылуы туралы ақпарат жинау. Рейдтік іс-шаралар. Жалпы білім алмайтын 6 жастан 15 жасқа дейінгі балаларды анықтау мақсатында айлықтар, алдын алу күндерін өткізу, сабаққа қатысуды бақылау, тұрғылықты жері бойынша жұмысты ұйымдастыру (үйге бару, отбасыларды тексеру актілерін жасау, ЖБН-ны хабардар ету. Білім алушылардың жазғы демалысын ұйымдастыру.
ЖҚЕ бойынша білім алушылармен жұмыс:
Сынып сағаттарындағы әңгімелер, мектептен тыс іс-шараларға қатысу.
ЖҚЕ бойынша аудандық және облыстық іс-шараларға дайындалуға көмек.
Практикалық сабақтар өткізу.
Педагогикалық ұжыммен жұмыс:
Мұғалімдердің кеңестерінде облыс бойынша балалардың жол-көлік жарақаттарының жай-күйі туралы ақпаратпен сөз сөйлеу. ЖҚЕ және ЖКО алдын алу бойынша жұмысты бірлесіп жоспарлау. Жол қозғалысы ережелеріне балалар мен жасөспірімдерді оқыту мәселелері бойынша семинарларда жол полициясы қызметкерлерінің сөз сөйлеуі.
Ата-аналармен (заңды өкілдермен)жұмыс:
Ата-аналар жиналыстарында ЖҚЕ мәселесі бойынша сөз сөйлеу, ата-аналарға арналған жеке консультациялар.
Кәсіптік бағдар беру
Мектептегі кәсіптік бағдар беру жұмысының негізгі бағыттары:
Кәсіби ақпарат: кәсіптер әлемі, өзін-өзі анықтау үшін маңызды адамның жеке және кәсіби маңызды қасиеттері, оқу орындарының жүйесі және кәсіп алу жолдары, қоғамның кадрларға деген қажеттіліктері туралы мәліметтерді қамтиды.
Кәсіптік тәрбие: оқушылардың бейімділігі мен кәсіби қызығушылықтарын қалыптастыруды қамтиды. Кәсіптік тәрбие бойынша педагогикалық жұмыстың мәні оқушыларды оқу және сыныптан тыс жұмыстардың әртүрлі түрлеріне, қоғамдық пайдалы және өндірістік еңбекке, күштерді белсенді сынауға қатысуға ынталандыру болып табылады. Оқушының өзін әртүрлі іс-әрекеттерде сынап көруі маңызды.
Білім алушылармен кәсіптік бағдарлау іс-шаралары: шығармашылық топтардағы/ сыныптағы өзін-өзі басқарудағы білім алушылардың қалауын анықтау, "үлкен болашағы бар кәсіптер" сыныптық сағаттарын ұйымдастыру және өткізу, білім алушыларды танымдық және кәсіптік қызметке сәйкес қоғамдық пайдалы қызметке тарту.
Ата-аналармен кәсіптік бағдар беру қызметі: білім алушылар мен ата-аналарды кәсіптік бағдарлау мақсатында іс-шаралар, ата-аналарды сынып-сабақ жүйесі іс-шараларын және сабақтан тыс іс-шараларды өткізуге қатысуға тарту.
Үйірмелер мен секциялар
Баланың үйлесімді дамуы үшін оның үйірмелер мен секцияларға қатысуы қажет. Бұл балалардың бос уақытын дұрыс ұйымдастырудың, пайдалы дағдыларды игерудің сенімді әдісі.
"Экологиялық-биологиялық", "туристік-өлкетану" үйірмелері - 18 оқушы.
"Тоғыз құмалақ" үйірмесі-7 оқушы.
"Футбол" секциясы-9 оқушы.
"Дойбы және шахмат" секциясы-9 оқушы.
Балалар қоғамдық бірлестіктері
Жас Ұлан "бірыңғай балалар-жасөспірімдер ұйымы" республикалық қоғамдық бірлестігі
"Жас Ұлан" өз қызметін "Бұлақсай ауылының №1 Негізгі орта мектебі" КММ базасында жүзеге асырады, шығармашылық, спорттық, қоғамдық, үкіметтік емес ұйымдармен және мемлекеттік мекемелермен тығыз жұмыс істейді. Өскелең ұрпақты жоғары адамгершілік-рухани құндылықтар, толеранттылық, демократия және өзара түсіністік мәдениеті негізінде қазақстандық патриотизм рухында қалыптастырады.
"Жас Ұлан" - 9 оқушы ," Жас Қыран " - 15 оқушы
Мектеп медиасы
Мектеп медиасының тәрбиелік әлеуеті келесі қызмет аясында жүзеге асырылады:
* Мектепте маңызды оқиғаларды суретке түсіру және бейнетүсіруді жүзеге асыру
* ҚБ сайтында, Instagram және Facebook-те өткізілген іс-шаралар туралы ақпаратты орналастыру.
https://www.instagram.com/invites/contact/?i=carsi203dn4b&utm_content=all5kl1
https://www.facebook.com/novovladimirovskya.scool?mibextid=hIlR13
Тәрбие құндылықтарын қалыптастыру үшін мектеп жүзеге асыратын жобалар.
* Білім алушылардың экологиялық мәдениетін қалыптастыру: "Таза аула", "заттардың екінші өмірі", "Су - өмір көзі".
* Білім алушылардың құқықтық мәдениетін қалыптастыру:"Менің елім және менің құқықтарым".
* Еңбекқорлықты қалыптастыру:" қолөнер шеберханасы","өзің жаса".
* Ар-намыс, ар-намыс, жауапкершілік сияқты құндылықтарды қалыптастыру: "біздің заманымыздың батырлары", "Менің отбасымның өмірлік тарихы".
* Салауатты өмір салтын қалыптастыру және пайдалы әдеттерді қабылдау:: "күн сайын Дұрыс тамақтану", "Менің өмірімдегі Спорт", "жаман әдеттер және олардың денсаулыққа әсері".
•
2023-2024 оқу жылының екінші жартыжылдығына арналған міндеттер
Тәрбие жұмысын талдауға сүйене отырып, жалпы алғанда, 2023-2024 оқу жылындағы бірінші жартыжылдықтағы тәрбие жұмысының міндеттерін шешілген деп санауға болатындығын атап өткен жөн. Мектептің бұл бағыттағы жұмысы қанағаттанарлық деп танылсын. Жұмыс барысында пайда болған мәселелердің негізінде екінші жартыжылдықтағы міндеттерді тұжырымдауға болады:
Балаларды тәрбиелеудегі отбасының рөлін күшейту және ата-аналарды білім беру процесін ұйымдастыруға тарту.
Балалардың әртүрлі деңгейдегі конкурстарға, фестивальдерге, жарыстарға қатысуы бойынша жұмысты жандандыру.
Мектептегі медианы дамыту-оқушылардың коммуникативтік мәдениетін дамыту, қарым-қатынас және ынтымақтастық дағдыларын қалыптастыру, оқушылардың шығармашылық өзін-өзі жүзеге асыруын қолдау.
Жасөспірімдермен "тәуекел тобына" (БЖТ) кіруге жол бермеу бойынша профилактикалық жұмысты жалғастыру.
Мектептегі оқушылардың өзін-өзі басқару қызметін дамыту және жандандыру.
Осылайша, мектептің бүкіл білім беру жүйесі адамды өзін-өзі құндылық ретінде түсінуге, адамды мәдени құндылықтарды игеріп қана қоймай, әлеуметтік құндылықтар жүйесінде бағдарлай алатын тұлға ретінде тәрбиелеуге, сонымен қатар өзінің өмірлік іс-әрекетінің субъектісі, өз тағдырының стратегі болуға бағытталған.
Директордың ТЖ жөніндегі орынбасары Т. В. Весна