Ақылға қонымды адам Ұлы, Елеулі, лайықты. Ол өзінің мақсаттары. Өз қателіктерімен жұмыс істей алады. Мақсат бір күнде қол жеткізілмейді. Күн сайын мақсатқа, алаңдаушылық толы, көз жасы, күмән және сәтсіз дегенмен, ақылға қонымды шегінбейді.
(А. Құнанбаев)
2019-2020 оқу жылында біздің мектеп "Рухани жаңғыру"бағдарламасы аясында балалар мен жастарды тәрбиелеу тақырыбы бойынша жұмыс істеді.
Тәрбие жұмысының міндеттері:
• "Рухани жаңғыру" бағдарламасының негізгі индикаторлары шеңберінде оқыту мен тәрбиелеуді дамытудың әлемдік үрдістерін (жаһандану, интернационалдандыру, интеграция, ізгілендіру, компьютерлендіру, цифрландыру, SMART және STEM - білім беру), тәрбие саласындағы педагогикалық ғылымның жаңа жетістіктерін, қазіргі заманғы шетелдік және отандық тәрбие Тұжырымдамаларының негізгі ережелерін, ҚР орта білім берудің жаңартылған мазмұнын, тәрбие берудің әдіснамалық негіздері мен принциптерін ескере отырып, жаңартылған орта білімге табысты көшу үшін жағдай жасауды жалғастыру;
* Сынып ұжымдарындағы тәрбие жұмысының жүйесін жетілдіру;
* Оқушылардың денсаулығын сақтау мен нығайтуға, оларға салауатты өмір салты дағдыларын дарытуға, кәмелетке толмағандардың құқық бұзушылықтарының, қылмыстарының алдын алуға бағытталған жұмысты жалғастыру;
* "Мәңгілік Ел – Патриоттық актісі" негізінде мектепте тәрбие жүйесін құру, оқушыларды оқыту мен тәрбиелеуде ізгілендіру және жеке тұлғаға бағытталған тәсіл негізінде жағдай жасау.
* Оқушылардың қоғамдық қозғалыстарын және өзін-өзі басқару органдарын дамыту арқылы оқушылардың әлеуметтік бастамасын, шығармашылығын, дербестігін қолдау бойынша жұмысты жалғастыру.
* Педагогтардың коммуникативтік қабілеттерін дамыту, "мұғалім – оқушы - ата-ана" жүйесінде жұмыс істеу.
Осы патриоттықты тәрбиелеудің негізгі құралы оқушыларды әртүрлі қызмет түрлеріне қосу және олардың дағдылары мен әдеттерін, патриоттық мінез-құлық тәжірибесін қалыптастыру болып табылады. Патриоттық тәрбие мектептің алғашқы күнінен басталады. Әдеби оқу, дүниетану, орыс тілі, математика оқулықтарында көптеген материалдар бар, соның негізінде еліміздің патриоттарын тәрбиелеуге болады.
Сонымен қатар әр түрлі, шығармашылық, эмоционалды қанық қызмет негізінде оқушылардың құндылықты бағдарларын дамыту үшін жағдай жасау. Азаматтық белсенді ұстанымды қалыптастыруға, баланың тұлғасын әлеуметтендіруге, оқушылардың өзін-өзі басқару кеңестерінің жүйесін дамыту арқылы оның белсенді өмірлік ұстанымын қалыптастыруға, оқушылардың құқықтық мәдениетін, айналасындағыларға толерантты көзқарасты қалыптастыруға, салауатты өмір салты дағдыларын енгізуге және бейәлеуметтік мінез-құлықтың алдын алу жөніндегі бағдарламаларды іске асыруға бағытталған мектептің тәрбие жүйесін жетілдіру.
Рухани жаңғыру және патриоттық акт – Мәңгілік Ел бағдарламасы аясында Тәрбие жұмысы негізінде Сынып жетекшілері тәрбие жоспарын құрастырды.:
* Білім беру үдерісіне педагогикалық технологияларды енгізу арқылы оқушылардың танымдық қызығушылығын, зияткерлік деңгейін арттыру, сондай-ақ сабақтан тыс қызметтің әртүрлі формаларын дамыту;
* Оқушылардың көркемдік-эстетикалық дамуына, шығармашылық тұрғыдан өзін-өзі танытуына жағдай жасау;
* Азаматтық-патриоттық және рухани тәрбие жұмысының тиімділігін арттыру;
* Кәмелетке толмағандар арасындағы құқық бұзушылықтар мен қадағалаусыз қалудың алдын алу жөніндегі жұмысты жалғастыру;
* Салауатты өмір салтын насихаттау бойынша жұмысты жалғастыру;
* Сынып жетекшілерінің әдістемелік бірлестігінің қызметін жандандыру;
* Ата-аналармен және жұртшылықпен жұмыс жүйесін қалыптастыруды және дамытуды жалғастыру;
* Мектеп және сынып оқушыларының өзін-өзі басқарудың бірыңғай жүйесін дамыту;
* Оқушылардың Адамгершілік мәдениетін, олардың азаматтық ұстанымын қалыптастыруға, ой-өрісін дамыту мен кеңейтуге, зияткерлік дамытуға, тілдерді дамытуға және оқу материалын меңгеруді жақсартуға бағытталған сабақтан тыс іс-әрекетін дамыту;
* Балалардың түрлі деңгейдегі байқауларға, фестивальдарға қатысуын жандандыру.
Мектепте тәрбие жұмысы оқу жылының мақсаттары мен міндеттерімен жүзеге асырылды. Барлық іс-шаралар жеке тұлғаға бағытталған білім беру және тәрбие ортасын құру үрдісінің тізбегінде буындар болды. Бұл жұмыс жарғылық мақсаттарға қол жеткізуге, мектептің білім беру жүйесіндегі жаңартылған мазмұнның жаңа бағдарламаларын дамытудың іске асырылатын кезеңіне сәйкес келетін міндеттерді орындауға және оқу-тәрбие процесінің тиімділігін арттыруға бағытталған.
Мектептің тәрбие жүйесі патриоттық акті – Мәңгілік Ел, Рухани жаңғыру бағдарламасы және ҚР Білім беру жүйесіндегі үздіксіз тәрбие тұжырымдамасы, ҚР "Білім туралы" Заңының негізгі бағыттары, "Қазақстан Республикасындағы тіл туралы" Заңы және басқа да нормативтік құқықтық құжаттар негізінде құрылады.
Тәрбие жүйесін дамытудың маңызды бөлігі мектеп дәстүрлерін қалыптастыру және нығайту болып табылады. Мектеп оларды сақтайды және нығайтады, өйткені олардың тәрбиелік әлеуеті баға жетпес. Жыл бойы Білім күні; Тілдер онкүндігі; Денсаулық күні; Күз мерекелері; Күзгі бал; Мұғалімдер күні; Қарттар күні; ҚР Тұңғыш Президенті күні; Қазақстанның Тәуелсіздік күні; жаңа жылдық мерекелер; Ауғанстаннан әскерлерді шығару күні; 8 Наурыз дәстүрлі іс-шаралар өткізілді. "Наурыз" мерекесі; Қазақстан Халықтарының Бірлігі Күні; Жеңіс күніне арналған іс-шаралар; Соңғы қоңырау және т.б. қашықтықтан өткізілді.
Қазақстандық патриотизмді қалыптастыру, елдің мемлекеттік рәміздерін құрметтеу, азаматтық, төзімділік, рухани-адамгершілік, физикалық сау тұлғаны қалыптастырудың басым мәселелерін анықтай отырып, тәрбие жұмысының жоспары әзірленді.:
1.Қазақстандық патриотизм мен азаматтыққа тәрбиелеу, құқықтық тәрбие;
2. Рухани-адамгершілік тәрбие;
3.Ұлттық тәрбие;
4.Отбасылық тәрбие;
5.Еңбек, экономикалық және экологиялық тәрбие;
6.Көпмәдениетті және көркем-эстетикалық тәрбие;
7.Зияткерлік тәрбие, ақпараттық мәдениетті тәрбиелеу;
8.Дене тәрбиесі, салауатты өмір салты;
9.Мінез-құлық мәдениетін, оның ішінде интернет-кеңістіктегі мінез-құлық мәдениетін, киберқауіпсіздікті тәрбиелеу.
1. Оқушылар тұлғасын қалыптастыру мен дамытуда мектеп өскелең ұрпақтың әлеуметтік маңызды құндылықтарының қалыптасуына ықпал ететін азаматтық-патриоттық тәрбиеге жетекші рөл атқарады.
Оқу жылы 1-10 сыныптарда "Саналы ұрпақ - жарқын болашақ" атты азаматтық және патриотизм сабағы мен білім күніне арналған дәстүрлі мерекелік жиыннан басталды.
Жыл бойы педагогикалық ұжым осы бағытта үлкен жұмыс атқарды: ҚР рәміздеріне және атрибуттарына құрмет тәрбиеленді (оқушылар апта сайынғы мектеп линейкаларында және дәстүрлі мерекелерде ҚР Мемлекеттік Әнұранын орындады, осы тақырып бойынша тақырыптық әңгімелер мен викториналардың қатысушылары болды), кіші Отанға, дәстүрлі Мектеп істері арқылы туған мектепке деген махаббат туды. Сондай-ақ, Астананы Нұр-сұлтан деп атау, 21 игі іс, Чернобыль АЭС - індегі апаттың 33 жылдығы, ҚР-да сыбайлас жемқорлыққа қарсы заңнаманың 22 жылдығы және патриоттық тәрбие негіздерін қалыптастыруға мүмкіндік беретін басқа да айтулы күндерге арналған көптеген іс-шаралар бар.
Мектепте мемлекеттік рәміздердің құрылу тарихы, атрибутика мәні бойынша материалдар жинау жүргізіледі,кітап көрмелері мен тиісті әдебиеттермен сөрелер ресімделді.
Жұмыстың нәтижесі әлеуметтік белсенді оқушылар санының артуы болып табылады. Патриоттық деңгейін, ҚР Мемлекеттік рәміздерін білуін бақылау өзгерістерді бақылауға және жұмыс сапасын талдауға мүмкіндік береді. Оқушылардың патриотизмге деген көзқарасы өзгерді, енді олар оны жалпыадамзаттық құндылық ретінде қабылдайды.
Мектеп Бұлақсай ауылдық округінің Ақсақалдар кеңесімен тығыз байланыста. Оқушылар жалғыз басты зейнеткерлерге үнемі барып, оларды мерекелік күндермен құттықтап, тұрмыстық көмек көрсетеді.
"Дүниежүзілік азаматтық қорғау күні" жаппай іс-шаралар өтті, олар оқушыларды төтенше және төтенше жағдайларда жүріс-тұрысқа үйретуге ықпал етті, соның ішінде "өрт кезінде Эвакуация.
Отаншылдыққа тәрбиелеу, 8 наурыз мерекесіне арналған іс-шаралар еліміздің дамуындағы әйелдердің рөліне назар аударды. "Мемлекеттің гендерлік саясаты", "толеранттылық - рухани жол" әңгімелері жүргізілді, онда республикада ұлттық немесе жыныстық белгілері бойынша теңсіздік жоқ екендігі, мемлекеттік саясатты қалыптастырудағы әйелдердің рөлі, олардың елдің экономикасын, саясаты мен өнерін дамытуға қосқан үлесі туралы айтылды.
Наурыз мерекесіне арналған іс-шаралар топтамасы қашықтықтан өткізілді.
Патриоттық тәрбие бойынша жоспарды іске асыру барысында "Таза ауыл", "Жасыл ауыл", "Жасыл ел" экологиялық акциясы, аумақты абаттандыру жұмыстары жүргізілді. Оқушылардың барлық іс-шаралармен қамтылуы 100% құрады.
Сондай-ақ Қазақстан халықтарының достығына, Тілдер күніне, ҚР Тәуелсіздік күніне, ҚР Тұңғыш Президенті күніне, төзімділік күніне, Алғыс күніне арналған іс-шараларды өткізу азаматтық міндеттерді табысты орындауға қабілетті патриот-азаматтың қасиеттеріне ие тұлғаны қалыптастыруға және дамытуға бағытталған.
Біздің мектептің оқушылары әскери-қолданбалы спорт түрлерінен жарыстарға қатысты.
2.Оқушылардың адамгершілік нормалары мен тәртіп ережелерін ұғынуына тәрбиелеу, сондай-ақ қоршаған адамдарға адамгершілік қарым-қатынасты қалыптастыру, құндылықтардың адамгершілік жүйесін қалыптастыру мақсатында оқу жылы бойы мектепте рухани-адамгершілік және эстетикалық тәрбие бойынша іс-шаралар өткізілді. Мұғалімдер оқу жылы бойы "көптілділік зертханасы" (үш тілде) аясында тәрбиелік іс-шаралар өткізді. Жоғары әдістемелік деңгейде "М. шығармашылығы бойынша әдеби кеш" атты іс-шаралар өткізілді. (А. О. Хозаева)" үш тілде Викторина "(Н. А. Жанабаева)," Қазақстанның ұлы адамдары " (Т. В. көктемі). Жыл бойы Абай, Мақатаев оқулары,Пушкин оқулары өткізілді. Осы бағытта "тұлғаны өзін-өзі жетілдіру" курсы бойынша сынып жетекшілері де үлкен жұмыс атқаруда. Осы оқу жылында сынып жетекшілері осы курс бойынша сынып сағаттарының панорамасын өткізді,бұл осы курс бағдарламасының барлық сатылары бойынша педагогтардың жұмысын көруге мүмкіндік берді. Оқушылардың экологиялық мәдениетін тәрбиелеу бойынша үлкен жұмыс "Рауан" МдҰ-ның жетекшісі Г. С. Дүйсекеева болып табылады.
Бірлестік өткізетін іс-шаралар қоршаған ортаға мейірімді және мейірімді қарым-қатынас сезімін, табиғатпен қарым-қатынас жасауға, оқушылардың денсаулығын нығайтуға ықпал етті. Сонымен қатар, мектеп оқушыларын ағаш отырғызуға тарту, гүлзарларды бөлу арқылы оқу жылы бойы "таза бейсенбі" өткізу арқылы бірлестіктің жұмыс жоспарын іске асырудың тәжірибелік бөлігін күшейту қажеттілігі бар.
3.Ұлттық тәрбие. Жеке тұлғаны жалпы адамзаттық және ұлттық құндылықтарға бағыттау, ана мен мемлекеттік тілге, қазақ халқының, этностар мен Қазақстан Республикасының этникалық топтарының мәдениетіне құрмет көрсету мақсатында осы бағытта келесі іс-шаралар өткізілді: "Қазақстан тарихының беттері бойынша" ашық сынып сағаты, "Сиқырлы өлке, менің Қазақстаным!"ҚР Президенті Н. Ә. Назарбаевтың Жолдауын түсіндіру бойынша ақпараттық — насихаттау жұмысы "Наурыз – Бейбітшілік пен еңбек мерекесі "мерекелік іс-шарасы, Қазақстан Республикасының Мемлекеттік рәміздерін оқыту бойынша сыныптан тыс іс-шара.
4.Отбасылық тәрбие. Барлық тәрбие жұмысының ажырамас бөлігі отбасымен тығыз қарым-қатынас болып табылады. Оқушыларды тәрбиелеуде ата-аналар мен педагогтардың қарым-қатынасының негізгі тәсілдері:
Ата-аналар конференцияларын, сынып және жалпы мектептік жиналыстар, жеке кездесулер, консультациялар, дөңгелек үстелдер ұйымдастыру.
Ата-аналар мұғалімдермен байланыса алатын немесе кеңес ала алатын телефон желісін ұйымдастыру.
Мектепте ата-аналармен үздіксіз жұмыс жүргізіледі. Мектепте жаңа жылдық ертеңгіліктер мен мерекелерді өткізу кезінде ата-аналар үлкен көмек көрсетеді. Ата-аналармен тақырыптық жалпы мектептік және сынып жиналыстары өткізіледі, онда оқушылардың үлгеріміне, қауіпсіздігіне, жаңа жылдық іс-шараларды өткізуге байланысты мәселелер шешіледі, жеке әңгімелесулер өткізіледі, мамандармен кездесулер ұйымдастырылады.
Қазақстандық отбасы апталығы, мектеп іс – шараларына қатысу үшін ата-аналарды тарту, "Менің өмірімдегі отбасы" ашық сынып сағаты, "Отбасы-тәрбие бастауы" ашық сынып сағаты, Туған күн, Жаңа жылдық ертеңгіліктер, бірінші сынып оқушыларының ата-аналарымен және бесінші сынып оқушыларының ата-аналарымен жеке әңгімелесу өткізілді.
5. Еңбек, экономикалық және экологиялық тәрбие. Оқушылардың кәсіби өзін-өзі анықтауына саналы көзқарасты қалыптастыру, экономикалық ойлауын және экологиялық дүниетанымын дамыту мақсатында мектепте оқушылардың экологиялық мәдениетін, экологиялық көзқарастары мен нанымдарын қалыптастыру үшін барлық қажетті жағдайлар жасалған. Осы мақсатта мынадай іс - шаралар өткізіледі: экологиялық сенбіліктер, табиғи материалдан жасалған бұйымдар конкурсы, "сары Парақ"акциясы,еңбек десанттары, "көзі тірісінде" акциясы, "құстарға арналған кормушка" байқауы, "Жасыл оазис" байқауы, қар мүсіндер сайысы, "қар ком" сайысы (мектеп ауласын жинау), "Кормушка", "менің жерім - менің туған үйім" акциясы-суреттер конкурсы, мектеп аумағын жинау, "құстар күні"ҚТД.
6.Зияткерлік тәрбие, ақпараттық мәдениетті тәрбиелеу. Әр тұлғаның зияткерлік мүмкіндіктерін, көшбасшылық қасиеттерін және дарындылығын, сондай-ақ ақпараттық мәдениетті дамытуды қамтамасыз ететін мотивациялық кеңістікті қалыптастыру үшін осы бағыт шеңберінде апта сайын тақырыптық сынып сағаттары өткізілді. Пән апталығы аясында викториналар мен олимпиадалар өткізілді. Ең жарқын іс-шаралар: "Одиссея разума" зияткерлік ойыны, "Живи книга" рейд, интеллектуалдық марафон, "не? Қайда? Қашан?", "21 ғасыр көшбасшысы "байқауы , дойбыдан турнир," қауіпсіздік дегеніміз өмір "байқауы, Ақылдылар мен тапқырлар сайысы," интеллектуалды ринг " – " мен Қазақстанның лайықты азаматымын "сыныптан тыс іс-шара," қайда баруға болады " тақырыбында конференция.
Осы бағыттағы жұмыстың артықшылығы осы оқу жылында мектеп оқушылары "Ақ бота" және "Русский медвежонок"зияткерлік байқауларында екінші және үшінші орындарды иеленді.
7.Көпмәдениетті және көркем-эстетикалық тәрбие. "Нововладимиров орта мектебі" ММ-де жыл бойы келесі жұмыстар жүргізілді: жалпы мәдени мінез-құлық дағдыларын қалыптастыру, жеке тұлғаның өнер мен шынайылыққа эстетикалық объектілерді қабылдауға, игеруге, бағалауға дайындығын дамыту, полимәдени орта құру.:
қызығушылықтары бойынша үйірмелердің жұмыс жоспарын құру, табиғи материалдан жасалған "түрлі-түсті фантазия" қолөнер көрмесі, оқушылардың кәсіби бейімділігін анықтау мақсатында сауалнама жүргізу. "Не, қайда, қашан?" ойыны"қазақ және орыс халық ақындары мен композиторлары. Сурет "Спорт – бұл өмір!"ертегі кейіпкерлері" шығармашылық шеберханасы (қардан фигуралар жасау), "Өмір керемет" (плакаттар көрмесі) – 5-10. Практикалық сабақ " жақында жаңа жыл!"(тұзды қамырдан жасалған бұйымдар), "Біз өмірді таңдаймыз!».
8.Салауатты өмір салтын қалыптастыру. Салауатты өмір салты дағдыларын табысты қалыптастыру, дене және психологиялық денсаулықты сақтау, денсаулыққа зиян келтіретін факторларды анықтау үшін кеңістік құру мақсатында салауатты өмір салтын насихаттауға, нашақорлықтың, маскүнемдіктің және ЖҚТБ-ның алдын алуға ерекше көңіл бөлінді. Біздің мектепте жыл сайын өткізілетін Денсаулық күні өткізілді. Бұл жерде өздерін әртүрлі: жүгіру, секіру, футболда сынап көруге болады. Сондай-ақ спорттық эстафеталар, денсаулық күндері, есірткіге қарсы акциялар, лекциялар, есірткіге қарсы насихаттау бойынша әңгімелер өткізілді. "Есірткісіз әлем" суреттер мен плакаттар Конкурсы, "Біз салауатты өмір салты үшін!"шылым шегудің зияны туралы әңгіме сағаты Дүниежүзілік ЖИТС-пен күрес күніне арналған бірқатар іс-шаралар өткізілді, оған біздің мектептің оқушылары мен мұғалімдері қатысты. ЖРВИ мен тұмаудың алдын алу бойынша қабырға газеттерін шығару және іс-шаралар өткізілді. "Денсаулық" апталығы, 1-3 сынып оқушыларына арналған "Мен және менің денсаулығым" танымдық әңгімелер, "миопия дегеніміз не, оның алдын алу шаралары" әңгімесі, жеңіл атлетика, теннис, үстел спорты түрлерінен жарыстар, "Туберкулез және алдын алу шаралары" әңгімесі, "мен егуден қорықпаймын" әңгімесі (вакциналар және олардың маңызы), " жарақаттар мен үсіктің алдын алу. Алғашқы көмек".
9.Мінез-құлық мәдениетін, оның ішінде интернет-кеңістіктегі мінез-құлық мәдениетін, киберқауіпсіздікті тәрбиелеу. Мақсаты: мектепте және қоғамдық орындарда өзін-өзі ұстау мәдениетін тәрбиелеу, ғаламторда өзін-өзі ұстау мәдениетін тәрбиелеу. "Интернет желісінде жұмыс істеу ережелері" 3-10 сынып оқушыларына арналған "қауіпсіздік және ұялы телефон"тақырыптық линейкасы өткізілді. "Интернеттегі ойын-сауық және қауіпсіздік" дөңгелек үстелі 7-10 сынып. Компьютер - қызықты ойындардың көзі немесе оқудағы көмекші? "Қауіпсіз Интернет" презентациялар сайысы 7-10 сынып қауіпсіз компьютер балалар көзімен 3-10 сынып "Ғаламтордағы этикет ережелері" сынып сағаттары 1-10 сынып ата-аналар жиналысы "Балаларды денсаулығы мен дамуына зиян келтіретін ақпараттан қорғау туралы". Әңгімелесу: әлеуметтік желілердің оқушының сөз сөйлеуіне әсері. "Интернеттегі қауіпсіздік"жадынамалар мен брошюраларды тарату. Дөңгелек үстел: ұялы телефон-өркениеттің игілігі немесе балалар денсаулығына қауіп төндіреді ме? 7-10 сынып "Менің досым - Интернет" суреттер сайысы 1-5 сыныптар. Әңгімелесу: интернет желісіндегі балалар мен жасөспірімдердің алаяқтық мәселесі. "Менің Интернетім" викторинасы 1-10 сынып. Дәріс: Нейрокомпьютерлер және олардың қолданылуы.
Қазақстан Республикасы Үкіметінің "Саламатты Қазақстан" қаулысын жүзеге асыру аясында" Бұлақ орта мектебі "КММ 2019-2020 оқу жылы ішінде СӨС жұмыс жоспарына сәйкес ЖРВИ, тұмау, ЖРВИ, ЖИТС, ПБЗ қолданудың алдын алу бойынша айлықтар мен онкүндік өткізілді. Сонымен қатар рационалды тамақтану және сауықтырудың табиғи әдістері бойынша айлықтар өткізілді. Барлық оқушылар биология сабақтарында оқу қызметі арқылы да, тәрбие жұмысы арқылы да профилактикалық жұмыспен қамтылғанын атап өткен жөн. Медицина қызметкерлерімен кездесулер оқушылар үшін қызықты және танымдық болып табылады. Осы жылы Дәрігерлермен 7 кездесу өткізілді, олар балаларға өздерін қызықтырған сұрақтарын қоюға, жеке кеңес алуға мүмкіндік берді.
Тәрбие жүйесін дамытумен, тәрбие кеңістігін құрумен жұмыс жасай отырып, біз тәрбие процесінің тиімділік критерийлерін анықтадық:
* оқушылардың және олардың ата-аналарының мектеп өміріне қанағаттануы;
* оқушылардың қорғалуы мен жайлылығы;
* мектепте, сыныпта тұлғааралық қарым-қатынас сипаты;
* оқушылардың әлеуетін іске асыру үшін қолайлы жағдай жасау.
Мектептің тәрбие жұмысы оқу білімін, қосымша білім беру бірлестіктеріндегі сабақтарды, сыныптан тыс және мектептен тыс іс-шараларды біріктіре отырып, барлық педагогикалық процесті қамтиды.
Тәрбие жұмысының негізгі мақсаты тұлғаның жан-жақты дамуына, оқушылардың өзін-өзі танытуына және өзін-өзі дамытуға жағдай жасау болып табылады. Бұл дегеніміз оқушылардың ұқыптылық, орындаушылық, борыш сезімі, шынайылық сияқты тұтас қасиеттерін қалыптастыру. Шыншылдық, тілектестік, олардың дербестігін, қоғамдық белсенділігін дамыту, өз құрбыларымен және ересектермен ортақ тіл табуды тәрбиелеу, мақсат қою және оның жетістіктеріне қол жеткізу, оқушылардың ұйымдастырушылық қабілеттерінің бастамасын көрсету.
Осы мақсатқа жету үшін сынып жетекшілері өз алдына келесі міндеттерді қойды:
- жалпыадамзаттық құндылықтарды тәрбиелеу: оқушылардың мектепке, бір-біріне және өзіне құрметпен қарауы, басқа адамның көзқарастарына шыдамдылық, сезімталдық, қайырымдылық. Достық пен серіктестіктің құндылығын тәрбиелеу,оқушыларды азаматтық-патриоттық тәрбиелеу;
- шығармашылық қабілеттерін көрсету және ашу үшін жағдай жасау, тұлғаның көркемдік эстетикалық әлеуетін дамыту, мерекелерді, шығармашылық істерді ұйымдастыру, үйірмелер, спорттық секциялар жұмысы;
- оқушылар, мұғалімдер, ата-аналар үшін тұрақты әлеуметтік-педагогикалық қолдау ұйымдастыру;
- мектепте қосымша білім беру жүйесін қолдау және кеңейту;
- еңбекқорлыққа тәрбиелеу;
- салауатты өмір салтын қалыптастыру. Оқушылардың физикалық дамуы үшін жағдай жасау;
- қалалық, облыстық, республикалық, халықаралық конкурстар мен фестивальдарға қатысу;
- оқушылардың өзін-өзі басқару ұйымы;
- отбасымен тығыз байланысты қамтамасыз ету;
- сынып жетекшілеріне әдістемелік көмек ұйымдастыру;
Мектепте 6 сынып жетекшілері жұмыс істеді .Тәрбие жұмысында сынып жетекшілері мынадай тиімді психологиялық-педагогикалық технологияларды қолданады: мектеп ұжымдарында балалардың бірлескен іс - әрекетіне және қарым – қатынасына сүйену ("бала – бала", "бала-ата-ана", "бала-мұғалім"); ойын, оның ішінде театрландырылған әдістер; тәрбиелік іс-шаралардың интерактивті түрлері (жобаларды әзірлеу, пікірталастар, әлеуметтік жобаларды құру және қорғау).
Жалпы, мектептің тәрбие жүйесі:
* оқушылардың әлеуметтік бейімделуі және қоғамдық маңызды істерге қатысуы;
* білім беру процесінің эмоциялық-құндылық жағын дамыту;
* Қазақстан аумағында тұратын халықтардың әлемдік мәдениеті мен ұлттық мәдениетінің жетекші жетістіктерін көрсететін өскелең ұрпақты әлемнің рухани бейнесіне тарту.
2018-2019 оқу жылының тәрбие жұмысын қорытындылау барысында 2019-2020 оқу жылында келесі тәрбие міндеттерін шешу туралы шешім қабылданды:
1. Оқушылардың жан-жақты дамуына қолайлы жағдай жасай отырып, мектеп дәстүрлерін дамыту;
2. Оқушылардың өзін-өзі басқаруын дамытуға ықпал ету. ҚР азаматының белсенді азаматтық ұстанымын және өзін-өзі тануын қалыптастыру;
3. Ата-аналарды мектеп өміріне барынша тарту және оларды дамыту бағдарламасын іске асыруға тарту;
4. Кәмелетке толмағандар арасындағы құқық бұзушылықтар мен қадағалаусыз қалудың алдын алу және жасөспірімдер арасында нашақорлықтың алдын алу жөніндегі жұмысты жалғастыру, "қауіп" тобындағы балаларды мектеп, сынып өміріне, үйірмелер, секциялар сабақтарына қатысуға барынша тарту, оқушылардың денсаулығын сақтау және нығайту үшін жағдай жасау;
5. Оқушылардың тәрбиелілік деңгейін зерттеу бойынша жұмысты жандандыру;
6. Сынып жетекшілерімен әдістемелік жұмыс жүйесін жетілдіру;
7. Мектеп кітапханасының жұмысын жетілдіру;
8. Оқушылардың сыныптан тыс жұмысқа қызығушылығын арттыру.
Тәрбие жұмысының осы міндеттерін орындау әкімшілік және педагогикалық ұжымның планеркаларында, директор жанындағы кеңестерде, сынып жетекшілерінің ӘБ мәжілістерінде және педагогикалық кеңестерде қарастырылды және талқыланды.
"Бұлақ орта мектебі" КММ оқушылардың сабақтан тыс іс-әрекетін ұйымдастыру тәрбие жұмысы бойынша кешенді жоспарды есепке ала отырып жүзеге асырылады. Бұл құжат мектептегі тәрбие жұмысының басты мәнін, оның ішінде білім алушылардың сабақтан тыс қызметіне жағдай жасауға және қосымша білім беру ұйымдарына бағытталған.
Оқушылардың сабақтан тыс уақыттағы жұмыспен қамтылуы:
Оқушылардың жұмыспен қамтылуын қамтамасыз ету мақсатында 2019-2020 оқу жылына арналған жұмыс оқу жоспары негізінде "Бұлақ ОМ" КММ осы оқу жылында 1-10 сынып оқушылары үшін қызығушылықтары бойынша 10 үйірме (секциялар) ұйымдастырылды: 4 жаратылыстану математикалық ("логикалық есептерді шешу", "Қызықты математика"), 1 сәндік-қолданбалы, 1во-қолданбалы, 2 (футбол, тоғыз құмалақ).
Барлығы: барлық оқушылар (31 оқушы) қазіргі уақытта мектептің үйірмелері мен спорт секцияларына қатысады, бұл мектеп оқушыларының жалпы санынан 100% құрайды.
Үйірме жұмысының жетекшілері дербестікке ұмтылысты қолдайды. Әр балаға жеке қарау, құрдастарымен мазмұнды қарым-қатынас жасауға жағдай жасайды, басқа балалармен достық қарым-қатынас орнатуға, өзінің мінез-құлқын басқара білуге ұмтылысын қолдайды. Осы үйірмелер мен секциялардың оқушылары жыл сайын аудандық және балалар шығармашылығының іс-шараларына қатысады. Барлық үйірмелердің жұмысы шығармашылық, танымдық іскерлікті дамытуға ықпал етеді.
"Қиын" деп аталатын оқушылардың көбі волейбол және футбол секциясына алғаш рет келіп отырған жоқ, бұл олардың бос уақытын ұйымдастыруға көмектеседі. Кейбіреулері мектеп абыройына арналған жарыстарға бірнеше рет қатысты, бұл өздері оқитын мектепке оң қарым-қатынасты қалыптастыруға ықпал етеді, өзін жеке тұлға ретінде көрсетуге, жүзеге асыруға мүмкіндік береді.
Үйірме жұмысының қорытындысы әкімшілік кеңесте шығарылды. Үйірмелердің жұмысын тиімді деп тануға болады, бұл туралы балалардың түрлі конкурстарға, спорттық жарыстарға белсене қатысуы мен жеңістері туралы айтады.
Жыл сайын жазғы демалыс кезінде балалардың жазғы демалысын, бос уақытын және сауықтырылуын ұйымдастыру бойынша үлкен жұмыс жүргізіледі. "Зырян ауданының әкім аппараты "ММ, 070804 Шығыс Қазақстан облысы Зырян қ.Совет к., 20 тел. 8 (72335) 61370, 62829, факс 8 (72335) 63344, e-mail: <url>, <url>, бос әкімшілік мемлекеттік лауазымдарға орналасуға конкурс жариялайды:
Тәрбие жұмысының осы бағыты бойынша Мониторинг.
ЖАЗ-2018 іс-шаралары
ЖАЗ-2019
ЖАЗ-2020
Мектеп жанындағы сауықтыру лагері 16 оқушы 18 оқушы 18 оқушы
Әлеуметтік-педагогикалық құбылыс ретінде каникулдық демалыстың тиімділігіне тәрбие қызметінің түрлері мен әдістерінің әртүрлілігі, балалар мен ересектердің қарым-қатынасының қарқындылығы арқылы қол жеткізіледі. Осы жылы мектеп жанындағы "Солнышко" лагері өз қызметін қашықтықтан, Ватсап әлеуметтік желісі арқылы жүзеге асырады.
Құқық бұзушылықтың алдын алу.
Тәрбие жұмысының жоспарына сәйкес, оқушылардың адамгершілік қасиеттерін қалыптастыру бойынша міндеттерді жүзеге асыру аясында балалар мен жасөспірімдер арасындағы құқық бұзушылықтың алдын алу және ескерту мақсатында мектепте келесі іс-шаралар жүзеге асырылды: құқық бұзушылыққа бейім оқушыларды анықтау бойынша іс-шаралар өткізу; оқушылардың "қиын" тізімі мен картотекасымен жүйелі жұмыс жасау; оқушылардың құқық бұзушылықтары туралы келіп түскен сигналдар бойынша уақытылы шаралар қабылдау.
Жазғы еңбек пен демалысты ұйымдастыру, Мектептен тыс жазғы және демалыс уақытында есепте тұрған оқушылардың жұмыспен қамтылуы туралы ақпарат; есепте тұрған оқушыларға әлеуметтік-психологиялық көмек көрсету, тәлімгерлікті ұйымдастыру.
Оқушыларға олардың ата-аналарына ақпараттық-құқықтық көмек көрсету бойынша консультациялық пункттер құру; Бала құқықтары туралы БҰҰ Конвенциясын зерделеу және мектепте осы құқықтарды нақты сақтау; өмір сүру, дене тәрбиесі пәндері арқылы салауатты өмір салтын оқыту және тәрбиелеу, ПБЗ қолданудың алдын алуға бағытталған оқу бағдарламаларын түрлендіру. Ата-аналарға жалпы оқыту, ата-аналардың білім беру, құқық қорғау органдары, прокуратура, денсаулық сақтау органдары қызметкерлерімен тақырыптық кездесулерін ұйымдастыру; өзін-өзі реттеу, өз эмоцияларын барабар білдіру қабілетін дамыту, жанжалдарды шешу тәсілдерін меңгеру; алдын алу күндерін, кешкі дискотекаларды, экскурсияларды өткізу; оқушылардың оқу сабақтарына қатысуын есепке алу (жедел бақылау, журнал, 1-ден 10-ға дейінгі оқушылардың сабаққа қатысуы туралы мәліметтерді талдау, рұқсаттама себептерін талдау, әкімшілік тарапынан одан әрі іс-әрекеттер); балаларды, қолайсыз отбасыларды тәрбиелеуден жалтарған отбасыларды анықтау, олармен жұмыс істеу; әлеуметтік карта жасау;; қамту ұйымдастырылған жазғы демалыспен және еңбекпен жасөспірімдерді және "тәуекел тобының" каникул кезінде қызықты, мазмұнды бос уақытты жыл бойы.
Сынып жетекшілер ӘБ жұмысы:
Сынып жетекшілерінің әдістемелік бірлестігі "сынып жетекшілерінің білім алушылармен, ата-аналармен, сынып ұжымымен жұмыста кәсіби құзыреттілігін қалыптастыру"тақырыбы бойынша жұмыс істейді.
Әдістемелік бірлестік 7 адамнан тұрады.
Жыл бойы жүйелі түрде ӘБ отырыстары өткізіліп тұрады, онда сынып жетекшілері::
"2019-2020 оқу жылына мектептегі тәрбие жұмысын ұйымдастыру »;
Тәрбие жұмысында инновациялық технологияларды қолдану. Сынып ісін қызықты және мазмұнды ету;
Әр түрлі қызмет түрлері арқылы оқушыларды адамгершілік-патриоттық тәрбиелеу;
Тәрбие үрдісі, тәрбие жүйесі тиімділігінің педагогикалық мониторингі»;
"Білім алушылардың белсенді азаматтық ұстанымын қалыптастыру проблемасын шешуде жүйелі тәсіл".
2019-2020 оқу жылында сынып жетекшілерінің ӘБ 5 отырысын өткізді.
Тәрбие жұмысын талдау барысында жұмыста кемшіліктер анықталды:
* Оқушылардың өзін-өзі басқару жұмысының төмен деңгейі;
* Сынып жетекшілерінің тәжірибесін жинақтау бойынша жұмыс жеткіліксіз белсенді емес •
Осы проблемаларды ескере отырып, шешу жолдарын біз төмендегілерді көреміз::
1. Сынып жетекшілерінің әдістемелік қызметін жандандыру;
2. Тәрбие жұмысын жоспарлау кезінде сынып жетекшілері тәрбие жұмысының түрлі формаларын кеңінен қолдану қажет;
3. Оқушылардың жан-жақты дамуына қолайлы жағдай жасай отырып, мектеп дәстүрлерін дамыту;
4. Оқушылардың өзін-өзі басқаруын дамытуға ықпал ету. ҚР азаматының белсенді азаматтық ұстанымын және өзін-өзі тануын қалыптастыру;
5. Кәмелетке толмағандар арасындағы құқық бұзушылықтар мен қадағалаусыз қалудың алдын алу және жасөспірімдер арасында нашақорлықтың алдын алу жөніндегі жұмысты жалғастыру, "қауіп" тобындағы балаларды мектеп, сынып өміріне, үйірмелер, секциялар сабақтарына қатысуға барынша тарту, оқушылардың денсаулығын сақтау және нығайту үшін жағдай жасау;
6. Сынып жетекшілерімен әдістемелік жұмыс жүйесін жетілдіру;
7. Мектеп кітапханасының жұмысын жетілдіру;
8. Оқушылардың сыныптан тыс жұмысқа қызығушылығын арттыру.
"Бұлақ орта мектебі" КММ КТБ есебінде тұрған оқушылар жоқ.
Бұлақсай орта мектебі КММ оқушыларының тамақтануын ұйымдастыру 2019-2020 оқу жылында мектептік тамақтануды ұйымдастыру бойынша нормативтік базаға;" балалар мен жасөспірімдерді тәрбиелеу мен білім беру объектілеріне санитариялық-эпидемиологиялық талаптар "санитариялық қағидаларына, Қазақстан Республикасының" Білім туралы "Заңының 6 бабының 19 тармағына;" мектепте тамақтандыруды ұйымдастыру туралы "2014 жылғы 2 қыркүйектегі № 129 мектеп директорының бұйрығына негізделеді. Осы нормативтік құжаттарды басшылыққа ала отырып, жазғы кезеңде ас блогын және буфет үй-жайын оқу жылының басына дайындау жұмыстары жүргізілді. Ас блогының санитарлық жағдайы санитарлық-гигиеналық нормаларға сәйкес келеді. Ас блогының қызметкерлері медициналық тексеруден өтті. Мектеп буфеті 20 орынға есептелген. Алдын ала үстелдер кезекшілер жабады. Мектеп үй-жайында оқушыларға қол жууға арналған раковиналармен жабдықталған арнайы орын ұйымдастырылған. Оқушыларды тамақтандыру ата-аналар есебінен жүргізіледі. Бірінші сынып оқушылары мен АӘК алушы балалар тегін тамақтанады. Буфетте мұғалімдердің кезекшілігі ұйымдастырылған, оқушылардың тамақтануы мектеп директоры бекіткен кестеге сәйкес жүзеге асырылады.
Қорытынды: тәрбие жұмысының талдауына сүйене отырып, 2019-2020 оқу жылында тәрбие жұмысының алға қойылған міндеттерін шешуге болатынын атап өту қажет. Сонымен қатар, биылғы жылы мектеп ішіндегі тәрбие жұмысын бақылауға көп көңіл бөлінді, бұл жұмыстың нәтижесін дер кезінде бағалауға және түзетуге мүмкіндік берді. Одан әрі Жұмысты жоспарлай отырып, мектептің тәрбие бөліміне тәрбие жүйесін жетілдіру бойынша жұмысты жалғастыру қажет, бұл ретте жұмыста сабақтастықты сақтай отырып.
ДТЖО көктем Т. В.