Сынып жетекшілерінің әдістемелік бірлестігі мектептегі педагогикалық үрдісті жетілдіру мен жаңартуда жетекші рөл атқарады. Сынып жетекшілерінің педагогикалық шеберлігін жетілдіру үшін қажетті жағдай жасау, сынып ұжымдарында тәрбие үрдісін басқару ғылымилығын арттыру мақсатында, жинақталған тәжірибені пайдалана отырып, мектепте сынып жетекшілерінің әдістемелік бірлестігі ұйымдастырылған.
Сынып жетекшілерінің әдістемелік бірлестігінде мектеп өмірінің маңызды мәселелерін шешу, балаларды тәрбиелеуде жаңа педагогикалық технологияларды, формаларды, түрлерді, құралдарды игеру мәселелері қарастырылады. Сынып жетекшілерінің әдістемелік бірлестігі ұжымды біріктіруге, мектеп дәстүрлерін сақтауға және дамытуға ықпал етеді, педагогтардың бастамашылығы мен шығармашылығын ынталандырады, олардың ғылыми-зерттеу және іздестіру жұмыстарында қызметін жандандырады, жұмыстағы кемшіліктерді, қиындықтарды және артық жүктемелерді анықтайды және алдын алады.
"Бұлақ орта мектебі" КММ Сынып жетекшілерінің әдістемелік бірлестігінің құрамына 7 мұғалім кіреді. Сынып жетекшілердің көпшілігі сынып жетекшілігінде үлкен тәжірибесі бар, сыныптармен жұмыс істеу мәселелерін табысты шешеді және өсіп келе жатқан ұрпақты тәрбиелеу тәжірибесімен бөлісе алады.
"Бұлақ орта мектебі" КММ Сынып жетекшілерінің қызметі 2019-2020 оқу жылында мектептің тәрбие жұмысының жоспары, алдыңғы қызметті талдау негізінде, мектептің педагогикалық ұжымы алдында тұрған өзекті міндеттерді және сынып ұжымдарындағы жағдайды есепке ала отырып, жеке тұлғаға бағытталған тәсіл негізінде құрылды. Оқу жылының басында білім беру мекемесінің мақсаты мен міндеттеріне, сондай-ақ тәрбие бағдарламасына сәйкес тәрбие жұмысының жоспары жасалды.
2019-2020 оқу жылында әдістемелік бірлестік жұмысының мақсаты оқушылардың туған өлкесіне деген сүйіспеншілігін қалыптастыру, туған өлкенің табиғи байлығын сақтауға жеке қатыстылығын және эстетикалық сезімдерін тәрбиелеу, адамгершілік, этносаралық мәдениет принциптерін дарыту, тұлғаның тұрақты дамуын тәрбиелеу, салауатты өмір салты болды. "Рухани жаңғыру" бағдарламасы аясында балалар мен жастарды тәрбиелеу.
Сынып жетекшілердің жұмысы осы мәселені жүзеге асыруға баса назар аудара отырып құрылды. Сынып жетекшілері өздерінің кәсіби деңгейін әдістемелік оқу, викториналар, дәрістер, пікірталастар, тренингтер, тәжірибе алмасу және басқа да жұмыс түрлері арқылы көтерді.
ӘБ жұмысы барысында МҰ міндеттеріне сәйкес белгілі бір жұмыс жүргізілді. Тақырыбы: кәсіби құзыреттілігін Қалыптастыру "сынып жетекшілердің жұмысы білім алушылармен, ата-аналармен, сынып ұжымымен". Мақсаты: тәрбие жүйесінің сапасы мен тиімділігін арттыру, сынып жетекшілерінің құзыреттілігі мен кәсіби шеберлігін арттыру арқылы мектептегі тәрбие формалары мен әдістерін жетілдіру.
Міндеттер:
1. Сынып жетекшілерінің кәсіби құзыреттілігін үздіксіз арттыру үшін жағдай жасау.
2. Білім алушылармен және олардың ата-аналарымен интерактивті жұмыс түрлерін белсенді енгізуге ықпал ету.
3. Сынып жетекшілердің бастамасы мен шығармашылығын ынталандыру, балаларды тәрбиелеу бойынша зерттеу, іздестіру жұмыстарында олардың қызметін жандандыру.
4. Сыныптардағы тәрбие жұмысының жағдайын зерттеу және талдау, сынып жетекшілерінің жұмысындағы кемшіліктерді анықтау және алдын алу.
5. Педагогикалық ұжым жұмысына сынып жетекшілердің жетістіктерін енгізу.
Сынып жетекшілері ӘБ жұмысының бағыттары
2019-2020 оқу жылына:
1.Талдау қызметі:
* 2018-2019 оқу жылына ӘБ әдістемелік қызметін талдау және 2019-2020 оқу жылына жоспарлау.
* Ашық іс-шаралар мен сынып сағаттарына баруды талдау.
* Сынып жетекшілері қызметінің бағыттарын зерттеу(өз білімін жетілдіру тақырыбы) •
* Көмек көрсету мақсатында сынып жетекшілерінің жұмысын талдау •
2. Ақпараттық қызмет:
* Сынып жетекшілерінің педагогикалық қызметін жетілдіру мақсатында әдістемелік әдебиетте жаңалықтарды зерттеу.
* "Сынып жетекшілерінің әдістемелік жинағы.
3. Әдістемелік қызметті ұйымдастыру:
* Білім берудің жаңартылған мазмұнын іске асыру, аттестаттауға дайындық кезінде сынып жетекшілеріне тәжірибелік көмек көрсету және әдістемелік қолдау көрсету.
4. Консультативтік қызмет:
* Тәрбие жұмысының жоспарын құру мәселелері бойынша сынып жетекшілерге кеңес беру.
* Педагогикалық қызметтегі қиындықтарды жою мақсатында сынып жетекшілерге кеңес беру.
Жұмыстың ұйымдық нысандары:
1. Әдістемелік бірлестіктің отырысы.
2. Сыныптан тыс және сабақтан тыс қызметті ұйымдастыру мәселелері бойынша әдістемелік көмек және жеке кеңестер.
3. Сынып сағаттары мен ашық іс-шараларға педагогтердің, сынып жетекшілердің өзара қатысуы.
4. Сынып жетекшілердің мектеп, аудан ӘБ, педагогикалық кеңестерде сөйлеген сөздері.
5. Ауданның білім беру мекемелерінде семинарлар, кездесулерге қатысу.
6. Сынып жетекшілерінің біліктілігін арттыру.
7. Педагог кадрлардың аттестациядан өтуі.
Секцияаралық жұмыс:
1. Ашық сынып сағаттары мен іс-шаралар.
2. Сыныптан тыс жұмыс (мерекелерді, экскурсияларды, мектеп олимпиадаларын және т.б. өткізу).
3. Ата-аналармен жұмыс (ата-аналар жиналысы, кеңес беру, ынтымақтастыққа тарту).
4. Кабинеттердің жұмысы (оқу-әдістемелік базаны толықтыру).
5. Сынып жетекшілерінің өздігінен білім алуы (әдістемелік тақырыппен жұмыс, курстық оқыту, аттестаттау, семинарлар).
6. Бейресми қарым-қатынас (туған күн иелерін құттықтау, талқылау, ӘБ қызметінің топтық рефлексиясы).
2019-2020 жыл аралығында сынып жетекшілерінің ӘБ 5 отырысы өткізілді:
1. "2019-2020 оқу жылына мектепте тәрбие жұмысын ұйымдастыру".
1. 2018-2019 оқу жылындағы ӘБ жұмысын талдау.
2. 2019-2020 оқу жылына ӘБ жұмысын жоспарлау.
3. Жаңа оқу жылына тәрбие жұмысын ұйымдастыру бойынша мақсатты қондырғылар.
3. 2019-2020 оқу жылында мектептегі тәрбие жұмысын нормативтік-құқықтық қамтамасыз ету.
4. Сабақтан тыс қызметті, қосымша білім беру бірлестіктері мен секциялардың жұмысын жоспарлау.
5. "Тәрбие Идеялар жәрмеңкесі".
2.Тәрбие жұмысында инновациялық технологияларды қолдану. Сынып ісін қалай қызықты және мазмұнды ету керек?
1. Тәрбие жұмысында инновациялық технологияларды қолдану.
2. Әліппе тақырыбы: "Қалай классное іс қызықты және мазмұнды". 3.Сынып жетекшілерін сынып сағаттарын өткізудің түрлі формаларымен таныстыру
4.Жаңартылған білім беру мазмұны жағдайында оқушыларды тәрбиелеу жүйесіндегі сынып жетекшісінің рөлі.
3.Әр түрлі қызмет түрлері арқылы оқушыларды адамгершілік-патриоттық тәрбиелеу.
1.Оқушылардың рухани-адамгершілік тәрбиесіндегі дәстүрлі тәсілдер. Сынып жетекшілерінің оқушылардың отбасыларымен жұмыс стратегиясы.
2.Жалпы білім беру ұйымдарындағы рухани-адамгершілік тәрбие жұмысының заманауи формалары.
3. Оқушылардың жеке қабілеттерін дамыту құралы ретінде балалармен жұмыстың шағын түрлері.
4. Отбасы мен мектептің өзара әрекеттесуі: мәселелері және оларды шешу жолдары.
5. Практикалық бөлім: сынып жетекшілерінің жұмыс тәжірибесінен.
Оқушылардың адамгершілік қасиеттерін қалыптастыруға ықпал ететін отбасы мен мектептің өзара іс-қимыл түрлері:
- шығармашылық конкурстар
- диагностикалау
- рөлдік ойындар (сынып жетекшілері)
6. Әдістемелік әдебиетке шолу.
4."Білім алушылардың белсенді азаматтық ұстанымын қалыптастыру проблемасын шешудің жүйелі тәсілі»
1. Қазіргі тәрбиелік технологиялар және белсенді азаматтық ұстанымды қалыптастыру.
2. Азаматтық-патриоттық тәрбиенің рөлін күшейту және салауатты өмір салтын қалыптастыру үшін балалардың қоғамдық бірлестіктерінің мүмкіндіктерін пайдалану.
3. Белсенді азаматтық ұстанымды қалыптастыру бойынша жұмыс тәжірибесінен.
4. Екінші жартыжылдыққа тәрбие жұмысының жоспарын түзету.
5.Тәрбие үрдісінің, тәрбие жүйесінің тиімділігінің педагогикалық мониторингі".
1.Сынып ұжымының 2019-2020 оқу жылындағы жұмыс қорытындысы.
2.Сынып ұжымдарындағы диагностикалық зерттеулердің нәтижелері.
3.Сынып ұжымының тәрбиелілік деңгейінің диагностикасы.
4.2019-2020 оқу жылындағы сынып жетекшілерінің ӘБ қызметін талдау.
5.2020-2021 оқу жылына сынып жетекшілерінің ӘБ жұмысының перспективалық жоспарын құру.
"Педагогикалық тәжірибе шеберханасы"әдістемелік конференциясы.
Сынып жетекшілерінің ӘБ жұмыс жоспары орындалды.
Мектеп жұмысының жылдық Жоспары негізінде тақырыптық айлықтар өткізілді:
Қыркүйек" біз өз еліміздің патриотымыз " азаматтық-патриоттық тәрбие ;
Қазан" өмір мейірімді істерге берілді " рухани –адамгершілік тәрбие;
Қараша" барлық мамандықтар маңызды – барлық мамандықтар қажет " кәсіби бағдар айлығы;
Желтоқсан" Біз Қазақстан азаматтарымыз " ұлттық тәрбие;
Қаңтар" Білім – күш " зияткерлік тәрбие;
Ақпан "өмірде әрқашан ерлікке орын бар" патриоттық тәрбие ;
Наурыз" Туған өлкем менің жүрегімде " ұлттық тәрбие ;
Сәуір" мен денсаулықты сақтаймын – өзіме көмектесемін " валеологиялық тәрбие;
Мамыр " Біз есте сақтаймыз ! Біз мақтан тұтамыз!».
Мектептің тәрбие жұмысының басым бағыттарының бірі патриоттық тәрбие беру болып табылады. Осы мақсатты іске асыру үшін азаматтық және әскери-патриоттық бағыттағы іс-шаралар жүйелі түрде ұйымдастырылады. Сынып жетекшілері 2019/20 оқу жылына тәрбие жұмысын жоспарлауға оқушыларды патриоттық және азаматтық тәрбиелеу бойынша іс-шаралар енгізілген.
Оқу жылы бойы мектепте өткізілген барлық іс-шаралар оқушылардың азаматтық сана-сезімін қалыптастыруға, өз Отанының, өлкесінің тарихы, Абай Құнанбаевтың 175 жылдығы туралы білім алуға бағытталған. Ұлы Отан соғысы батырларының (ҰОС-ның 75 жылдығы), ҚР Қарулы Күштері жауынгерлерінің ерліктері мен ерліктері мысалында өскелең ұрпақты Отан сүйгіштікке және Отанға деген сүйіспеншілікке тәрбиелеу. Білім алушылар мектеп және аудандық байқауларға белсенді қатысты.
Оқушылардың денсаулығын сақтау және нығайту, салауатты өмір салтын қалыптастыру туралы қамқорлық педагогикалық ұжым қызметінің басым бағыты болып табылады және жүйелі сипатқа ие.
Оқу жылы бойы оқушылардың ыстық тамақтануы ұйымдастырылды, үй-жайларда оңтайлы температуралық режим қамтамасыз етілді, қауіпсіздік техникасы, өртке қарсы қауіпсіздік, санитарлық-гигиеналық нормалар мен ережелердің сақталуын бақылау жүзеге асырылды.
Жыл сайын балалар мен мектеп жұмыскерлеріне медициналық тексерулер, Денсаулық күні, дәстүрлі іс-шаралар, физкультминуткалар, спорттық жарыстар, тақырыптық сынып сағаттары және т.б. өткізіледі.
2018 жылдың 01-31 қыркүйек аралығында салауатты өмір салтын қалыптастыру бойынша айлық өткізілді:
1. 1-10 сыныптардағы сынып сағаттары.
2. Дүниежүзілік сау болу Күні шеңберінде СӨС қалыптастыру бойынша тақырыптық әңгімелер.
3. Денсаулық күні (жаяу жүру экскурсиясы).
4. Турнир по минифутболу.
5. "Есірткіге жол жоқ"ақпараттық стенд ресімделді.
6. Темекі шегудің, маскүнемдіктің, нашақорлықтың алдын алу бойынша бейнематериалдарды қарау
Өмір қазіргі заманғы қоғамның аса өткір проблемалары байланысты шылым шегу. Әсіресе жастар арасында кеңінен таралған. Зиянды әдеттер жалпы қоғам өміріне, сондай-ақ жеке тұлғаның өмірі мен қызметіне теріс әсер етеді. Жыл бойы оқушыларды үйірмелерде, секцияларда сабақтарға тарту бойынша жұмыстар белсенді жүргізілді, денсаулық және алдын алу күндері, темекі шегудің алдын алу және салауатты өмір салтын насихаттау бойынша суреттер, плакаттар конкурсы өткізілді. Әр түрлі формада іс-шаралар өткізілді: әңгімелер, бейнероликтер, сынып сағаттары.
Жыл бойы ата-аналармен және оқушылармен әңгімелесулер, жеке және топтық консультациялар, практикалық тренингтер өткізілді. "Қауіп" тобындағы және мектепішілік есепте тұрған балаларға ерекше көңіл бөлінді.
Сынып жетекшілерінің жыл ішіндегі қызметін талдау олардың кәсіби шеберлігінің жоғары деңгейін көрсетеді. Іс жүзінде барлық педагогтар тәрбие үдерісін ұйымдастырудың формалары мен тәсілдерінің толық арсеналына ие, мақсатты болжауда, жоспарлауда, тәрбие жұмысын ұйымдастыру мен талдауда жоғары теориялық және әдістемелік дайындыққа ие, тәрбиенің қазіргі педагогикалық тұжырымдамаларына сенімді түрде бағдарланады және оларды педагогикалық қызмет үшін негіз ретінде қолданады. Дәл осы ӘБ сынып жетекшілерінің жалпы теориялық, әдістемелік деңгейін және олардың біліктілігін арттыруда үлкен рөл атқарады.
ӘБ түрлі жұмыс бағыттары бойынша сынып жетекшілеріне практикалық көмек көрсетеді. Тәрбие жұмысының бағдарламасын жоспарлау, әзірлеу мәселелеріне ерекше көңіл бөлінеді.
Ашық іс-шаралар, ӘБ отырыстарының нәтижелері бойынша жыл ішінде келесі қорытындылар жасауға болады:
- ӘБ қойылған міндеттерді барлық сынып жетекшілері орындайды;
- диагностикалық жұмыс жеткілікті деңгейде жүргізіледі;
- ашық іс-шараны талдай білу және сынып жетекшісі ретінде өз қызметіне өзіндік талдау жасау бойынша жұмыс жүргізіледі.;
- сынып жетекшілерінің жұмыс тәжірибесі нашар қорытылады.
- сынып өзін-өзі басқаруды ұйымдастыру бойынша жұмыс жеткіліксіз деңгейде ұйымдастырылған.
Жоғарыда айтылғандарды ескере отырып, 2019-2020 оқу жылында сынып жетекшілерінің ӘБ келесі міндеттерді шешу керек:
1. Шығармашылықпен жұмыс істейтін сынып жетекшілердің озық тәжірибесін, тәрбие сипатындағы ашық іс-шараларды ұйымдастыру арқылы және мектеп сайты арқылы әдістемелік бюллетендерді шығару арқылы насихаттау арқылы белсенді және толық жинақтау.
2. Жаңартылған білімді енгізу аясында сынып жетекшісінің қызметіне жаңа жұмыс түрлерін енгізу.
3. Сынып жетекшілерінің кәсіби шеберлігін арттыру үшін де мектеп мүмкіндіктерін белсенді пайдалану керек.
4. Балалардың рухани, дене бітімі, азаматтық-патриоттық тәрбиесіне көп көңіл бөлу.
5. Сынып ұжымында өзін-өзі басқаруды дамыту бойынша жұмысты жандандыру.
Әдістемелік бірлестіктің жұмысында елеулі кемшіліктер бар. Сынып жетекшілері жұмыс тәжірибесін жинақтауды қаламайды, бірақ кейбіреулерінде рухани-адамгершілік тәрбие, патриоттық тәрбие, салауатты өмір салтын қалыптастыру бойынша жеткілікті материалдар жинақталған. Жаңа оқу жылында оған ерекше көңіл бөлу керек деп есептеймін.
Жаңа оқу жылында сынып жетекшілері:
оқушылардың денсаулығын нығайтуға және салауатты өмір салтын қалыптастыруға, оқушыларды қосымша біліммен қамтуды арттыруға (балаларды үйірмелер мен спорт секцияларының қызметіне тарту), балалардың жол-көлік жарақатының алдын алуға, кәмелетке толмағандар арасындағы құқық бұзушылықтың алдын алуға бағытталған жұмысты белсенді жүргізу;
ата-аналарды өткізілетін іс-шараларды ұйымдастыруға тарту;
сынып сағаттарын және басқа да сыныптан тыс іс-шараларды дайындау мен өткізуге балалардың өздерін дайындау;
әр түрлі деңгейдегі конкурстарға, жобаларға қатысуға оқушылардың көп санын тарту;
мектеп оқушыларымен жұмыс жасаудың формалары мен әдістерін алуан түрлі, жағымды адамгершілік қасиеттерін қалыптастыруға бағытталған ойын-сауық, сонымен қатар танымдық сипаттағы іс-шараларды өткізу;
оқушының тұлғасын зерттеуге көп көңіл бөлу және тәрбие жұмысының жоспарын әр сыныптың ерекшеліктерін ескере отырып құрастыру.
Сынып жетекшілер ӘБ жетекшісі: Т. В. Весна